pondělí 3. srpna 2020

Jak jsem chtěla Caladium

Hezké opět propršené ráno,
mnozí z Vás jistě znají rostlinku Caladia neboli Užovníku.
Objevila jsem ho na Instagramu spíše z cizích zemí již minulý rok a barevné záplavy ohromných listů mě tehdy naprosto uchvátily.
Jediné místo kde se daly hlízky Kaládií sehnat bylo toto zahradnictví :
http://www.lukon-glads.cz/caladium-kaladie-261
Cena pro mne jednoznačně perfektní,něco okolo 60 kč a když si vezmete,že zahradnictví dnes celé rostlinky nabízí od 800 po 1200 kč tak je to tedy myslím přemrštěné.Výběr naprosto dostačující,můžete se přesvědčit.
Jakmile se objeví v prodeji,jsou za pár dnů okamžitě pryč.
Tak jsem objednala tři druhy.
Nooo na začátku března jsem je vysadila podle dostupných článků na internetu i návodu ze zahradnictví a těšila se...



Substrát se měl udržovat vlhký,tak jsem nejdříve jen aplikovala postřikem,když pak byly teplejší dny tak i občas zalila.Po měsící a půl už mi to bylo divné a nedalo mi to a hlízky vyndala z hlíny abych se na ně podívala.Byly myslím úplně vysušené.Přesadila jsem do nového substrátu a začala víc zalévat...
Měsíce ale běžely.


V květináčku se vůbec nic nedělo a já už jsem ji chtěla vyhodit.Pořád jsem se odhodlávala a říkala si,že opravdu už nic nevypěstuju.


Tady ještě něco o pěstování vložím :
Tato křehká keříkovitě rostoucí rostlina je velice dekorativní po celý rok. Kouzlo jejím listům dodává výrazná žilnatina a to tak, že listy připomínají batiku. Listy šípovitého tvaru mohou být červené, růžové, zelené nebo krémové. Kaládie na jaře kvete, květy však zanikají v pozadí nápadných listů.
V říjnu, kdy rostlině začnou žloutnout listy, omezíme zálivku, až se hlízy zatáhnou. Hlízy necháme buď v suché zemině nebo je z ní vyndáme. Přezimujeme je při teplotě 16 - 18 ˚ C. V březnu je opět zasadíme do země.



Charakteristika rostliny


Odrůdy:C. humboldtii má zelené listy s bílými skvrnami, V. picturatum nese dlouhé, úzké, zelené listy s bílou žilnatinou
Původ:tropická Amerika
Druh:pokojová rostlina
Typ listu:střední listy, srdčité
Barva listu:různobarevné
Kvete:Květy se objevují na jaře.
Výška:25 - 50 cm
Vůně:Květy nevoní.
Náročnost pěstování:Rostlina je poměrně náročná na pěstování. Vyžaduje vysokou vzdušnou vlhkost.
Tvarování / řez:nemožné
Hydroponie:ano
Trvanlivost:Při správné péči je to dlouhodobá pokojová rostlina.
Světlo:Ideální je světlé až polostinné stanoviště. Přímé slunce je škodlivé. Nedostatek světla však způsobuje, že listy nejsou dostatečně zbarvené.
Odolnost:nemrazuvzdorná
Vlhkomilnost:normální
Substrát:rašelina
Náročnost na pěstování:středně
Doba květů:březen, duben, květen


Požadavky na pěstování


Světlo:Ideální je světlé až polostinné stanoviště. Přímé slunce je škodlivé. Nedostatek světla však způsobuje, že listy nejsou dostatečně zbarvené.
Teplota:Pěstujeme při teplotě okolo 20 ˚ C. Zaschlé hlízy se přezimují při teplotě 16 - 18 ˚ C. Na příliš chladném stanovišti se listy svinují a odumírají.
Voda:Dokud jsou listy dekorativní zaléváme mírně. Začátkem podzimu zálivku omezíme, v zimě nezaléváme vůbec.
Vlhkost:Zvýšená vlhkost je nutností. Květináč umístíme do misky s vlhkými oblázky. Listy nesnáší rosení, proto mlžíme pouze okolí rostliny.
Hnojení:V době vegetace hnojíme každých 14 dní standardním tekutým hnojivem.
Množení:Zjara množíme dělením hlíz, které vyžadují vysokou vlhkost a teploty nad 20 ˚ C, aby vyrašily.
Zemina:rašelinový substrát nebo jednotná zemina
Letnění:nemožné
Problémy:Průvan a přemokření přináší na listech plíseň.






Vrátím se ale k mému pěstování...nakonec tedy po skoro půl roce,kdy jsem tedy už květináček ani neokukovala něco raší.Takže jupíííí svojí rostlinku nakonec mít budu. .Máte někdo zkušenosti,pěstujete je?


Mějte se krásně a pěstování ZDAR .
Renata

6 komentářů:

  1. Krásná kytička, kterou jsem neznala. Dočetla jsem se, že se jí také říká andělská křídla. A vidím, že to chce andělskou trpělivost než vyroste. Ať se ji u Tebe daří.
    Uložila jsem si odkaz, teď je vyprodaná.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Růženko je vždy vyprodaná během třeba týdne jsem si všimla,ale tak jak mají uvedeno,že bude k prodeji,tak to vždycky je.Tak jestli zkusíš pěstovat,moc se těším.Děkuju za milý komentář.

      Vymazat
  2. Z rostlinné říše toho znám dost málo)))) Tuhle snad vidím poprvé, tak ať se jí u tebe daří. Vypadá to slibně)))))
    Dívala jsem se na novou stránku na fb-moc pěkná. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadá to zatím vážně slibně,leze další lísteček,tak snad už ji nijak neumořím :) je tolik druhů,ale líp by ji možná bylo někde na dvorečku ve stínu.Uvidím.Moc děkuju.

      Vymazat
  3. Reny, já jsem naprostý diletant, co se týká kytek. Takže mě neudivilo, že tohle neznám. Máš ale svatou trpělivost a i malý výsledek je krásný. Tak ať se ti daří.

    OdpovědětVymazat
  4. Renatko,tak tuhle rostlinku vůbec neznám.Já celkově moc kytky neznám,akorát ty nejznámější.Ale líbí se mi,listy jsou zajímavé a z tebe úžasná pěstitelka.Tak ať se rostlince daří.
    Měj hezký zbytek víkendu

    OdpovědětVymazat